Wisselingen in college en Fracties

De coalitie heeft om de volgende criteria te hanteren in de zoektocht naar de oplossing voor dit probleem. Gedacht is aan een persoon met lokale Ommense kracht, woonachtig in Ommen, dossierkennis, ervaring met de portefeuille van Hans ter Keurst. Tot slot was ervaring binnen de gemeente Ommen en de gemeentelijke politiek ook een voorwaarde.

De coalitie heeft op basis van deze criteria besloten Theo Katerberg (CDA) en Ilona Lagas (VVD) voor te dragen als waarnemend wethouder. Beiden doen dit in deeltijd: 50%. Deze tijdelijke bestuurders werken als wethouders boven de partijen en dienen dan ook terug te treden als raadslid.

In de raadsvergadering van 20 juli zijn de beide waarnemend wethouders benoemd evenals 2 nieuwe raadsleden t.w. Wim te Veldhuis (CDA) en Richard de Ruiter (VVD).

Gelukkig is de VVD blij met deze tijdelijke oplossing. Triest is het wel voor Hans ter Keurst dat hij meer tijd nodig heeft om volledig te herstellen. Wij wensen hem dan ook van harte beterschap toe.

Rinie Schunselaar-Henning

Fractievoorzitter VVD Ommen