Lijsttrekkersdebat met Richard Smits

Het lijsttrekkersdebat van de gemeente Ommen heeft plaatsgevonden op 5 maart jongstleden. Vechtdal TV heeft dit debat uitgezonden en via onderstaande links kunt u onze lijsttrekker Richard Smits terugzien.

Op 1:09:55 geeft hij aan hoe hij namens de VVD Ommen het vertrouwen in de politiek en de overheid weer op peil wil brengen. Volgens Richard kan de gemeente Ommen hierin al een hele stap maken door simpelweg vragen van burgers te beantwoorden. Dit gebeurt nu vaak niet.

Landelijke politiek is niet hetzelfde als gemeentelijke politiek. De VVD Ommen heeft niet altijd dezelfde standpunten als Den Haag. Richard legt op 1:13:19 uit waarom VVD Ommen niet hetzelfde is als VVD Nederland.

AgrariĆ«rs en hun bedrijvigheid zijn van oudsher van grote waarde voor de gemeente Ommen. Hun gronden afnemen en vervangen voor zonnepanelen is volgens VVD Ommen geen goed idee. Volgens wethouder Bongers kunnen alle vrijgekomen agrarische gronden omgebouwd worden tot camperplaats, VVD Ommen vindt dat geen goed idee.

De gemeente Ommen is een topspeler op toeristisch gebied, toch moeten we volgens Richard niet de hele gemeente vol asfalteren met fietsenpaden, kijk hier waarom.

Op 1:36:09 zet Richard uiteen waarom ondernemers in zwaar weer soms toch steun van de gemeente moeten krijgen, ondanks dat de portefeuillehouder dit niet voor een taak vind van de lokale overheid.

Tot slot sluit Richard af meet pitch, op 1:44:54. Hij zet ons verkiezingsprogramma uiteen en geeft aan waarom rekening van de energietransitie voor veel burgers onbetaalbaar hoog is.